Yleistä

Jokaisen pelaajan tulee ilmoittautua vähintään 10 minuuttia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa kisakeskuksessa. Koko ryhmän tulee olla paikalla 10 minuuttia ennen lähtöaikaa ottamassa vastaan tuloskortit ja kuuntelemassa mahdollinen rataan liittyvä ohjeistus. Mikäli rataan tai väylien erikoissääntöihin on tullut muutoksia kisakoneessa ilmoitetusta, ne ilmoitetaan tässä yhteydessä.

Pelaajille on jokaisella radalla käytössä lounge-tila, jossa on tarjolla pientä juotavaa ja syötävää. Purtavaa saa ottaa mukaan myös kierrokselle, mutta hamstraus on kiellettyä.

Jokainen pelaaja on itse vastuussa siitä, että pelaa radan ja väylät oikein. Mikäli sääntöjen suhteen on epäselvyyksiä, voi soittaa jommalle kummalle TD:lle (numerot tuloskortissa). Hätätapauksessa voidaan käyttää varaheittoja (PDGA 804.06). Jokaisen pelaajan tulee laskea kierrostuloksensa yhteen ja kirjata tämän jälkeen nimikirjaimensa tuloskortin NK-sarakkeeseen. Kisan yhteistulosta ei tarvitse laskea itse. Tuloskortti tulee palauttaa viipymättä kierroksen jälkeen kisatoimistoon.

Pelaajia koskevat normaalit PDGA:n säännöt käyttäytymisen ja pukeutumisen suhteen. Tupakointi on sallittua ennen ja jälkeen kierroksen, pitkillä siirtymillä ja odottaessa väylän vapautumista. Muistathan varmistaa ryhmän muilta jäseniltä, että tupakointi on heille ok (801.04.). Tällöinkin tupakoimisen tulee tapahtua sivussa tiipaikasta ja kisakeskuksesta. Väylän pelaamisen aikana tupakointi on ehdottomasti kiellettyä.

Kaikki vesi, jota ei ole erikseen merkitty ob:ksi, on väliaikaista vettä. Hiirosessa saa ottaa pelilinjalla taaksepäin niin paljon kuin tarpeellista, Toppilassa ja Virpiniemessä noudatetaan viiden metrin sääntöä. Muista merkkata heittopaikkasi, ennen kuin haet kiekon. Mikäli kiekon laskeutumispaikka nähtiin tarkasti, mutta kiekkoa ei saada nostetuksi ylös, voidaan peliä jatkaa normaalisti. Mikäli kiekon laskeutumispaikasta ei ole varmuutta, on suoritettava uusintaheitto samalta paikalta rangaistusheiton kera. Kiekkojen etsinnässä käytetään 3 minuutin sääntöä.

Kaikilla radoilla on parilla väylällä spotteri avustamassa pelaajia. Epäselvissä tapauksissa pelaajat tekevät tuomion onko kiekko sisällä vai ei. Joillakin väylillä spotteri myös antaa peliluvan. Spotterit pitävät jossain vaiheessa päivää taukoja, joten mikäli spotteria ei ole paikalla ryhmä spottaa tarvittaessa avausheitot itse.

Hiironen

Lämmittelyalueena toimii jalkapallokenttä. Kentälle levitetyt aidat rajaavat käytössä olevan lämmittelyalueen. Rajaus on tehty väylän 18 pelaajien suojaamiseksi. Puttialue on kisatoimiston vieressä. Rata on isolta osin kostea, erityisesti väylät 4, 7, 8, sekä 13-16. Mikäli väylä 16 on pelipäivänä pelikelvottomassa kunnossa, se korvataan kiinteän radan väylällä 17.

Huomioitavaa väylistä:
Väylä 4: Väylän alkupäässä on paljon väliaikaista vettä. Väylällä mando, ohitettava vasemmalta, mutta ei drop zonea. Jos heitto ohittaa mandon väärin, heitetään seuraava heitto samalta paikalta rangaistusheiton kera.
Väylä 7: Väylällä spotteri, joka merkkaa ulosmenopaikan ja auttaa kiekkojen löytämisessä. Väylällä on drop zone, jonka käyttö on vapaaehtoista. OB:lle jääneen heiton jälkeen pelaaja saa itse päättää jatkaako drop zonelta, vai siitä kohdasta jossa kiekko viimeeksi oli sisällä, vai edelliseltä heittopaikalta. Kaikissa tapauksissa pelaajalle tuomitaan normaalisti rangaistusheitto.
Väylä 13: Tiipaikka liukas, suositeltavaa heittää paikaltaan. Mando, kierrettävä vasemmalta. Apuna tulkinnassa valkoinen keppi osoittamassa mandolinjaa. Ei drop zonea, jos mando ohitetaan väärin, seuraava heitto lähtee samasta paikasta kuin edellinen, rangaistusheiton kera.
Väylä 16: Väylällä paljon vettä, suositeltavaa spotata avaukset ryhmän toimesta.
Väylä 17: Jos väylän 18 tiipaikalle on pelaajia, heidän tulee antaa avata ensin.
Väylä 18: Väylällä spotteri.

Toppila

Väylät on ajeltu hyvin, mutta niiden ulkopuolella ruohikko on paikoitellen hyvin tiheää. On suositeltavaa käyttää spotteria, mikäli epäilee kiekon laskeutuvan tiheämmän ruohon puolelle. Lämmittelyalueena toimii kiinteän radan väylä 1, joka ei ole käytössä itse kisassa. Puttialueet ovat väylän 1 tiipaikan tasanteen toisessa päässä, sekä kisatoimiston vieressä. Rata sijaitsee vilkkaiden lenkkeilypolkujen varrella, ja alueelta löytyy mm. koirapuisto. Muistathan siis huomioida ja varoa muita puistossa liikkuvia.

Huomioitavaa väylistä:
Väylä 1: Väylällä drop zone, jonne meneminen on pakollista, mikäli avausheitto jää ob:lle. Avausheiton jälkeen normaalit ob-säännöt voimassa. Väylällä spotteri.
Väylä 10: Perinteinen Toppilan pullonkaula. Suosittelemme kärsivällisyyttä.
Väylä 11: Väylällä spotteri antamassa peliluvan ja spottaamassa avaukset.
Väylä 14: Saariväylä, ob:lle jääneen avausheiton jälkeen drop zonelle meno pakollista. Avausheiton jälkeen normaalit ob-säännöt voimassa.

Virpiniemi

Virpiniemen Syke on viimeisimpien tietojen mukaan yhä remontissa, joten suosittelemme varaamaan omaa evästä tarpeeksi ennen Virpiniemeen saapumista. Lämmittelyalue kiinteän radan väylällä yksi, joka ei ole käytössä itse kisassa.. Puttialueet sijaitsevat parkkipaikan grillikodan vieressä ja kisatoimiston luona. Normiradan väylän 1 kori on säkitetty, jotta paikalle eksyvät satunnaiset pelaajat eivät lähtisi radalle. Myös Virpiniemen pururadoilla liikkuu muita ulkoilijoita, joten noudatathan varovaisuutta.

Huomioitavaa väylistä:
Väylä 7: CTP eli Closest To Pin -väylä. Väylän OB-alueen rajaavat montun ylärajaa pitkin kulkevat pitkät seipäät, mainosaita ja näiden välillä kulkevat valkoiset ob-kepit. Mikäli avausheitto ei missään vaiheessa käy sisällä, heitetään seuraava heitto tiipaikalta, rangaistusheiton kera. Väylällä spotteri, joka myös merkkaa CTP-tulokset.
Väylä 8: OB-alue käänteinen väylän 7 kanssa.
Väylä 17: Mando, kierrettävä oikealta.
Väylä 18: Mando, kierrettävä vasemmalta. Väylällä spotteri.