Sipulisarja 2016

• Jokainen osakilpailu PDGA C-tier
  • Noudatetaan PDGA:n sääntöjä
  • Järjestävä seura Disc Golf Hyvinkää
  • Yhteistyössä mukana Orimattila Disc Club, Mäntsälän Frisbeegolf, Riihimäen Frisbeegolf, Hämeenlinnan Discaajat ja Joensuun Tilan Frisbeegolfrata / DGstore
  • Sarjan TD:t Mikko Wikman ja Marika Salmi
  • Osakilpailuiden TD:t ilmoitetaan Suomen frisbeegolfliiton Kisakoneessa kilpailukohtaisesti
  • Jokaiseen osakilpailuun otetaan maksimissaan 72 pelaajaa, joista 66 kisakoneen ilmoittautumisen kautta
  • Ilmoittautumisen ensimmäisessä vaiheessa käytetään rating –alarajoja (MPO 900, MPM 875, FPO 775), toinen vaihe on avoin kaikille luokkakohtaiset ikä- ja sukupuolirajoitukset huomioiden
  • Järjestäjä varaa jokaiseen osakilpailuun kuusi villi kortti –paikkaa ja jakaa ne haluamallaan tavalla (1. sijoitus sarjassa 2. muu/hakemus)

OSALLISTUMINEN JA ILMOITTAUTUMINEN

• Kilpailuun osallistumiseen vaaditaan suomalaisilta pelaajilta voimassa oleva SFL:n kilpailulisenssi ja ulkomaalaisilta pelaajilta voimassa oleva PDGA-jäsenyys
  • Kilpailija voi osallistua mihin tahansa osakilpailuun
  • Osallistumismaksu on jokaisessa osakilpailussa 20,00 euroa ja se maksetaan etukäteen Kisakoneessa annettujen ohjeiden mukaisesti. Pelaajan paikka kilpailussa on vahvistettu vasta kun maksu on suoritettu määräaikaan mennessä
  • Peruutuspaikoille nostetaan pelaajia jonosta ilmoittautumisjärjestyksessä
  • Huomioithan, että mikäli jätät saapumatta kilpailuun etkä ilmoita peruutuksesta TD:lle, asia raportoidaan PDGA:lle 888 -koodilla (hylkäys)

PAYOUT JA PALKINNOT

• Payout 70% (+ 5% kokonaiskilpailun muistopalkintoihin)
  • Palkintojakauma TOP20%
  • Rahapalkinnot, maksetaan tilille
  • Sarjan kokonaiskilpailun pisteiden perusteella muistopalkinnot kunkin luokan kolmelle parhaalle
  • Rahapalkintoa ei ole mahdollista vaihtaa lahjakorttiin tai tavarapalkintoon. Mikäli amatööripelaaja kieltäytyy rahapalkinnosta statuksen säilyttämiseksi, siirtyvät jaettavat palkinnot yhden sijan eteenpäin. Mahdollisesti lunastamattomat palkinnot jäävät järjestävän tahon käyttöön
  • Rahapalkinnot ovat verotettavaa tuloa ja ne ilmoitetaan verottajalle Suomen frisbeegolfliiton ohjeistuksen mukaisesti
  • Palkinnonsaajilta kerätään talteen yhteys- ja henkilötiedot sekä tilinumero (Rekisteriseloste)
  • Osakilpailuiden palkinnot maksetaan kunkin osakilpailun jälkeen, kun tulokset ovat vahvistettu ja palkinnonsaajilta on saatu tarvittavat tiedot
  • Kokonaiskilpailun muistopalkinnot jaetaan viimeisen osakilpailun jälkeen, kun tulokset on vahvistettu

PISTEET

• Jokaisesta osakilpailusta jaetaan pisteitä luokkakohtaisesti sijoitusten mukaisesti
  • Kilpailija voi saada pisteitä vain siinä luokassa, johon on osallistunut ensimmäisessä pelaamassaan sarjan osakilpailussaan
  • Kilpailijan kokonaispisteisiin lasketaan kultakin pelaajalta maksimissaan viiden osakilpailun pisteet. Jos pelaaja on osallistunut useampaan osakilpailuun, lasketaan hänen kokonaispisteensä niistä viidestä osakilpailusta, joissa hän on saanut eniten pisteitä
  • Kunkin luokan voittaa pelaaja, jonka kokonaispistemäärä on liigan päätyttyä suurin
  • Osakilpailuissa jaettavat pisteet sijoituksen mukaan: 1. 50p, 2. 45p, 3. 40p, 4. 35p, 5. 30p, 6. 25p, 7. 20p, 8. 15p, 9. 10p, 10. 5p
  • Maksimipistemäärä on 250 pistettä
  • Jos kaksi tai useampia pelaajia päätyy osakilpailussa tasatulokseen (pl. 1. sija), saa kukin näistä pelaajista heidän yhteisesti kattamiensa sijoitusten yhteenlasketut pisteet jaettuna tasatuloksissa olevien pelaajien lukumäärällä
  • Jaetuista sijoista saadut pisteet lasketaan tarvittaessa yhden desimaalin tarkkuudella, pyöristettynä normaalien pyöristyssääntöjen mukaan
  • Kilpailun keskeyttäneille ei jaeta pisteitä
  • Kaikissa luokissa ratkaistaan osakilpailun voittaja tarvittaessa sudden death -menetelmällä, jossa pelataan väylä kerrallaan ja kilpailu päättyy heti eron tullessa
  • Jos kaksi tai useampia pelaajia päätyy sarjan kokonaispisteissä tasapisteisiin sijoille 1-3, verrataan pelaajien sijoituksia niissä osakilpailuissa, joista heille lasketaan pisteet kokonaispisteisiin. Paremman loppusijoituksen saavuttaa pelaaja, jolla on enemmän osakilpailuvoittoja. Jos ollaan edelleen tasatilanteessa, verrattaan kakkossijoja, sitten kolmossijoja jne. Mikäli pelaajat ovat saavuttaneet täsmälleen samat sijoitukset, sijoitus jaetaan