Virtuaalinen Pelaajakokous

Yleistä

Jokaisen pelaajan tulee ilmoittautua vähintään 10 minuuttia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa kisakeskuksessa. Koko ryhmän tulee olla paikalla 10 minuuttia ennen lähtöaikaa ottamassa vastaan tuloskortit ja kuuntelemassa mahdollinen rataan liittyvä ohjeistus. Mikäli rataan tai väylien erikoissääntöihin on tullut muutoksia kisakoneessa ilmoitetusta, ne ilmoitetaan tässä yhteydessä.

Pelaajille on jokaisella radalla käytössä lounge-tila, jossa on tarjolla pientä syötävää ja juomavettä. Purtavaa saa ottaa mukaan myös kierrokselle, mutta hamstraus on kiellettyä.

Jokainen pelaaja on itse vastuussa siitä, että pelaa radan ja väylät oikein. Mikäli sääntöjen suhteen on epäselvyyksiä, voi soittaa jommalle kummalle TD:lle (numerot tuloskortissa). Hätätapauksessa voidaan käyttää varaheittoja (PDGA 804.06). Jokaisen pelaajan tulee laskea kierrostuloksensa yhteen (Yht-sarake) ja kirjata tämän jälkeen nimikirjaimensa tuloskortin NK-sarakkeeseen. Kisan yhteistulosta (Sum-sarake) ei tarvitse laskea itse. Tuloskortti tulee palauttaa viipymättä kierroksen jälkeen kisatoimistoon.

Pelaajia koskevat normaalit PDGA:n säännöt käyttäytymisen ja pukeutumisen suhteen. Tupakointi on sallittua ennen ja jälkeen kierroksen, pitkillä siirtymillä ja odottaessa väylän vapautumista. Muistathan varmistaa ryhmän muilta jäseniltä, että tupakointi on heille ok (801.04.). Tällöinkin tupakoimisen tulee tapahtua sivussa tiipaikasta ja kisakeskuksesta. Väylän pelaamisen aikana tupakointi on ehdottomasti kiellettyä.

Kaikki vesi, jota ei ole erikseen merkitty ob:ksi, on väliaikaista vettä, johon pätee normaali 5m sääntö. Mikäli kiekon laskeutumispaikka nähtiin tarkasti, mutta kiekkoa ei saada nostetuksi ylös, voidaan peliä kuitenkin jatkaa normaalisti. Kiekkojen etsinnän kanssa käytetään muuten 3 minuutin sääntöä.

Kaikilla radoilla on parilla väylällä spotteri avustamassa pelaajia. Epäselvissä tapauksissa pelaajat tekevät tuomion onko kiekko sisällä vai ei. Joillakin väylillä spotteri myös antaa peliluvan. Spotterit pitävät jossain vaiheessa päivää taukoja, joten mikäli spotteria ei ole paikalla ryhmä spottaa tarvittaessa avausheitot itse.

Mikäli olet sijoittumassa palkinnoille, valmistaudu ilmoittamaan viimeisen kierroksen jälkeen joko tilinumerosi (rahapalkinnot) tai sähköpostiosoitteesi (lahjakortit), sekä henkilötunnuksesi verotusilmoitusta varten.

Honkimaa

Parkkeeraus vain oheisen kartan osoittamiin paikkoihin: Honkimaa parkkeeraus

Kisaväylillä lämmittely on kiellettyä kisan ollessa käynnissä. Tämä koskee myös kisakeskuksen viereisiä väyliä 17 ja 18. Väylän 17 korin läheisyydessä voi lämmitellä siihen asti, että ensimmäinen heittue aloittaa pelaamisen väylällä 17. Tämän jälkeen korin läheisyys on pidettävä vapaana pelaajille. Lämmittelyyn on kisakeskuksen vieressä sekä väylän 1 läheisyydessä puttikoreja. Draivilämmittelyyn osoitetaan mahdollisuuksien mukaan erillinen alue. Tämä tarkentuu kisa-aamuna.

Pelaajille on käytössä vessa ja vesipiste Kimmokkeen tiloissa. Avaimen saa kisakeskuksesta.

Huomioitavaa väylistä:
Väylä 1: OB, oja vasemmalla. Mikäli kiekko on ojan takana, voi kiekon hakea mikäli se onnistuu nopeasti. Mikäli kiekko menee vasemmalla olevan aitauksen taakse, kiekko tulee noutaa kierroksen jälkeen.
Väylä 2: OB vasemmalla ja takana, sekä mando oikealla, kierrettävä vasemmalta. Väylällä mahdollisuuksien mukaan spotteri, joka auttaa kiekkojen löytymisessä ja mandolinjan tulkinnassa. Mikäli mando kierretään väärin, jatkuu peli rangaistusheiton kera edelliseltä heittopaikalta.
Väylä 9: Väylällä mahdollisuuksien mukaan spotteri, joka antaa peliluvan ja auttaa kiekkojen löytämisessä.
Väylä 13: OB-linja tolppien välillä, merkitty metallisin kepein.
Väylä 14: Mando, kierrettävä oikealta. Metsässä keppi merkkaamassa mandolinjaa.

Toppila

Väylät on ajeltu hyvin, mutta niiden ulkopuolella ruohikko on paikoitellen hyvin tiheää. On suositeltavaa käyttää spotteria, mikäli epäilee kiekon laskeutuvan tiheämmän ruohon puolelle. Lämmittelyalueena toimii väylän 1 tiipaikan tasanne. Kisaväylillä lämmittely on kiellettyä kisan ollessa käynnissä. Puttikoreja on tasanteen toisessa päässä, sekä kisatoimiston vieressä sorakentällä. Leikkipuiston alueelle ei saa parkkeerata, eikä mennä lämmittelemään!

Huomioitavaa väylistä:
Väylä 1: Väylällä drop zone, jonne meneminen on pakollista, mikäli avausheitto jää ob:lle. Avausheiton jälkeen normaalit ob-säännöt voimassa. Väylällä spotteri.
Väylä 5: Väylällä on mahdollisuuksien mukaan spotteri. Mikäli spotteria ei ole, tulee ryhmän spotata avaukset itse risteyksestä ohikulkijoiden varalta.
Väylä 12: Saariväylä, ob:lle jääneen avausheiton jälkeen drop zonelle meno pakollista. Avausheiton jälkeen normaalit ob-säännöt voimassa.
Väylä 16: Väylä on leikattu kapeasti ja heinikko leikkauksen ulkopuolella on pitkää. Väylällä on mahdollisuuksien mukaan spotteri. Mikäli spotteria ei ole, kannattaa ryhmän spotata avaukset itse.
Väylät 17 ja 18: Väylien OB-linjat yhtenevät risteysalueella. OB-viivat ovat piirrettynä risteykseen maalilla. Tulkinnanvaraisissa tapauksissa poolin päätös ja pelaajan etu ratkaisevat.

Virpiniemi

Virpiniemen Syke tarjoilee lounasta kello 12-15 sekä muuta syötävää ja juotavaa. Kisatoimisto sijaitsee ylämajalla hyppyrimäen luona. Lämmittelyalue kiinteän radan väylällä yksi, joka ei ole käytössä itse kisassa. Kisaväylillä lämmittely on kiellettyä kisan ollessa käynnissä. Puttialue sijaitsee kisatoimiston luona. Väylän 7 jälkeen käydään kisatoimistossa näyttämässä tuloskorttia.

Huomioitavaa väylistä:
Väylä 7: CTP eli Closest To Pin -väylä. Väylän OB-alueen rajaavat montun ylärajaa pitkin kulkevat pitkät seipäät, mainosaita ja näiden välillä kulkevat valkoiset ob-kepit. Mikäli avausheitto ei missään vaiheessa käy sisällä, heitetään seuraava heitto tiipaikalta, rangaistusheiton kera. Väylällä mahdollisuuksien mukaan spotteri, joka myös merkkaa CTP-tulokset.
Väylä 8: OB-alue käänteinen väylän 7 kanssa.
Väylä 17: Mando, kierrettävä oikealta.
Väylä 18: Mando, kierrettävä vasemmalta. Väylällä mahdollisuuksien mukaan spotteri.