Normitali 2014

Talin Tallaajat järjestää kuuden osakilpailun Normitali-liigan, kuutena peräkkäisenä sunnuntaina 31.8. – 5.10. eli pelataan sunnuntaisin aamupäivällä 18 väylää eli yksi kierros alkaen klo 10.00 ja ilmoittautuminen tapahtuu Suomen Frisbeegolfliiton kisakoneen kautta eli kilpailuun vaaditaan voimassa oleva liiton A- tai B-lisenssi. Kilpailuissa noudatetaan PDGA:n sääntöjä ja kisaetikettiä ja A-lisenssin omaavat pelaajat saavat kierroksista siis PDGA:n ratingit.

PDGA:n L-tier mahdollistaa viralliset yhden kierroksen eli 18 väylän kilpailut ja tarkoituksena on myös olla varaamatta Talin Frisbeegolfpuistoa koko kisapäiväksi. Esimerkiksi C-tierin erilliskisojen vaatimuksena olisi siis vähintään 36 väylää eli käytännössä kaksi kierrosta. Liigan tarkoituksena on myös kasvattaa ja kouluttaa Talin Tallaajien joukosta uusia kisanjärjestäjiä ja kisakoneen käyttäjiä suurempia koitoksia varten.

Rata tulee olemaan kaikissa osakilpailuissa sama eli ns. normitali. Ei kikkailuja, ei vaihtoehtoisia korinpaikkoja, vaan normaali Talin viikkokisaleiska. Väylät 2,5 ja 6 pelataan siis lyhyenä, erikoisväylä ”2C” jätetään rauhaan, väylällä 12 on voimassa drop zone avausheiton ob:n osalta, samoin paikallissääntönä väylän 18 saarisääntö. Normitalin ob-rajat ovat voimassa jokaisessa osakilpailussa, kuten myös kakkosväylän porttimando. Osakilpailuissa käytetään yhteislähtöä.

Kisaan mahtuu 72 kisakoneen kautta ajoissa ilmoittautunutta ja osakilpailujen ilmoittautuminen alkaa viikoittain aina kyseisen kisasunnuntain viikon maanantaina klo 21.00 ja kestää perjantain keskiyöhön. Liigassa järjestetään ainoastaan luokat MPO (Avoin Pro) ja FPO (Naiset Pro), joihin siis myös amatööripelaajat saavat osallistua. Osakilpailuihin ilmoittautumisessa ei ole rating-rajaa.

Kisoista ei jaeta rahapalkintoja eikä lahjakortteja, joten amatööripelaajat eivät voi menettää amatööristatustaan, vaikka pelaavatkin Pro-luokassa.

Osallistumismaksu liigassa on kohtuullinen, 2 euroa per kilpailu ja se maksetaan paikan päällä Talin kopilla klo 9.00 – 9.15 ennen pelaajakokousta. Käteismaksulla vältämme turhaa maksuliikennettä ja helpotamme ilmoittautumisten hallintaa. Ensihuumassa varmuuden vuoksi ilmoittautuneet pelaajat, jotka eivät saavu kisapäivänä paikalle menettävät osallistumisoikeuden jäljellä oleviin 2014 Normitali-liigan osakilpailuihin. Ilmoittaudu siis vain jos aiot olla sunnuntaina klo 9.00 paikalla ja pelikunnossa. Tällä järjestelyllä varmistamme, että kisaan pääsevät ne, jotka todella haluavat pelata.

Alustavat luokkakiintiöt kuudennessa osakilpailussa 5.10. ovat seuraavat:

MPO (Avoin Pro) 54 paikkaa, FPO (Naiset Pro) 8 paikkaa ja villit kortit 10 paikkaa. Villit kortit jaetaan tarpeen mukaan järjestäjän parhaaksi katsomalla tavalla eli tukemalla Talin Tallaajien talkootyöntekijöitä ja aktiivikilpailijoita sekä mahdollisia ulkomaisia pelaajia.

Osakilpailuissa ei jaeta palkintoja, mutta liigassa lasketaan osakilpailuissa parhaiten sijoittuneille liigapisteitä. Osakilpailuista saavat liigapisteitä MPO-luokassa enintään 30 parasta ja FPO-luokassa enintään 8 parasta kussakin kilpailussa. Kuudesta mahdollisesta osakilpailusta lasketaan pelaajan liigan lopputulokseen neljä parasta kilpailua ja Normitali-liigan yhteistuloksen top 3 kummassakin luokassa palkitaan ”pokaaleilla”.

Liigan palkinnot tarjoaa ammattitaidolla Frisbeepoint, palveleva frisbeekauppa.

Nimi Normitali-liiga VI
Paikka Tali