DISC GOLF HYVINKÄÄ

Disc Golf Hyvinkää ry, kavereiden kesken DGH, on vuonna 2011 perustettu hyvinkääläinen urheiluseura. Kaveriporukan yhteisten heittelyiden pohjalta perustettu seura on kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista ja aktiivisimmista frisbeegolfseuroista. Pyrimme olemaan frisbeegolfseura, johon on helppo liittyä ja jossa on mukava olla osa porukkaa. Jäseneksemme ovat tervetulleita kaikki frisbeegolfista kiinnostuneet.

DGH tukee omalla toiminnallaan Suomen frisbeegolfliiton yhdenvertaisuussuunnitelmaa. Olemme mukana liiton Visio 2028 -kampanjassa, jonka avulla lajin pariin pyritään saamaan entistä enemmän naisia, lapsia ja nuoria. Lisäksi olemme kasvattaneet ikäihmisille suunnattua senioritoimintaa aktiivisesti.

DGH tunnetaan lajin harrastajien piirissä laadukkaana ja monipuolisena kilpailunjärjestäjänä. Pääsiäisenä pelattava Startti, heinäkuulle ajoittuva Hyvinkään Heinäpaali ja lokakuun Ruska ovat perinteisiä, vuosittain järjestettäviä Suomen frisbeegolfliiton alaisia kilpailuja lisenssipelaajille. Näiden lisäksi kesäkaudella pyörii kaikille avoimet viikkokilpailut, järjestämme parifrisbeegolfkilpailuja ja seuran jäsenille pidetään omat mestaruuskilpailut.

Mikäli kilpailuvietti ei ole iskenyt, niin yhteistä tekemistä löytyy kilpailutoiminnan ulkopuoleltakin. Ohjatut harjoitukset, kuntosali- ja sisähalliharjoitukset talvikaudella, aloittelijakurssit, jäsenmatkat suuriin frisbeegolftapahtumiin sekä muut erilaiset aktiviteetit lajin parissa ja sen ulkopuolella… Onpa seuran jäsenistä kasattu oma curlingjoukkuekin.

Vuonna 2020 seurassa oli yli 130 jäsentä. Tulemme jatkossa panostamaan entistä enemmän junioritoimintaan ja yhteistyöhön koulujen kanssa. Visionamme on saada lisää lapsia ja nuoria mukaan liikkumaan frisbeegolfin parissa.

Suomen frisbeegolfliiton valinta: Vuoden jäsenseura 2017