Varauskoodi?

Ilmaista luomukahvia

Aina paikallisesti paahdettua. Tarjolla myös luomuteetä.

Aurinkopaneelit katolla

Hotellimme tuottavat osan omasta energiastaan.

Pyörä lainaan ilmaiseksi

Liiku näppärästi keskustassa tai lähde vaikka retkelle.

Latauspisteet sähköautoille

Päästöttömän autoilun puolesta! Kumppaneina Tesla ja Virta.

Ekologinen kaupunkihotelli

Hahmottelimme GreenStarin idean ensi luonnoksia jo 2000-luvun alkupuolella. Kantava ajatus oli perustaa hotelliketju, jossa sisäänrakennetulla ekologisuudella säästettäisiin sekä ympäristöä että kustannuksia. Näin voisimme tarjota vieraillemme laadukkaan ja fiksusti kustannustehokkaan majoituspalvelun suomalaisessa kaupunkikeskustassa.

BLOGI

Tahtotilaa riittää mutta toteutus on vaikeaa: 70 % matkailijoista valitsisi ympäristöystävällisen majoituksen, mutta esteenä on tiedon puute.

Mistä syntyy vastuullinen matka? Vihreästä liikkumisesta, majoituksesta ja ruuasta, paikallisista palveluista, kulttuurin kunnioittamisesta… Vastuulliseen matkailuun ei ole yksinkertaista kaavaa, mutta vastuullisuuden vaatimukset hiipivät matkailuun aivan kuten muuhunkin toimintaamme. Kansainvälisen tutkimuksen mukaan ainakaan matkailijoiden aikeet eivät jarruta muutosta matkailun kestävämpään tulevaisuuteen. Ympäristöystävällinen majoitus nimittäin kiinnostaa. Booking.com toteutti laajan kyselyn matkailijoille vastuullisen matkailun raporttinsa yhteydessä. 72 %

Voiko hotelliaamiainen olla samaan aikaan terveellinen ja maukas, entä miten sen ympäristöä kuormittavaa ruokahävikkiä voi ehkäistä? Meillä on jotakin ajatuksia.

Sekä mediassa että sosiaalisen median kanavilla keskustellaan silloin tällöin, miten hotelliaamiaisen ruokahävikki vaikuttaa ympäristöön ja ilmastoon. On todella hyvä, että hotelliaamiaisen ruokahävikki kirvoittaa keskustelua! Kun ruokaa jätetään syömättä, kaikki sen valmistamiseen käytetyt resurssit menevät hukkaan ja valmistamisen aiheuttama hiilidioksidi on päästetty ilmakehään turhaan. Kuluttaja on koonnut EU:n ja Luonnonvarakeskuksen faktoja: Noin kolmasosa maapallon viljelyskelpoisesta maasta